martes, 18 de diciembre de 2007

"mini" pannetonne



Com que es epoca de nadal vaig voler fer una cosa que em chifla...els pannetonne!

Vaig buscar receptes, i finalment em vaig decantar x la que donava la web de "Francine" la farina i el llevat que utilitzo normalment.

Vaig seguir tots els passos, la massa va inflar bé!Vaig arrglarmeles x fer una gran corona de paper sulfuritzat al voltant de un motllo de pastis, xk quan el pannetonne pujés a la seva alçada normal el motlle aguantes...i hop, al forn!

I resultat...el pannetonne no va pujar mes del doble del motllo....Vaya por dios!!

Aixo sí, us he de dir que tot i que baixet, esta bonissim!Tota la setmana esmorzant aquest deliciós brioche amb panses....mmmmm.....

Us ho recomano, i si us puja a la altura de pannettonne, dieu-m'ho!!

De totes maneres aixo no es queda aqui, i seguire buscant x fer un bon pannetonne ben alt!!!

Bon appetit!!




Ingredients:

300 gr de farina (si pot ser especial x brioche/pa, millor que millor)

125 g d'aigua tebia

1/2 culleradeta de sal

2 cullerades d sopa de sucre

1 ou

75 g de mantega (cremosa)

100 g de panses

ralladura de llimona (si us agrada)

taronja confitada (si us agrada i en teniu, jo no n'hi vaig posar.)

2 sobres de llevat


Preparació:


Barrejem sal, sucre i farina en un bol gran.

Fem un petit forat al mig i posem el llevat, l'aigua tebia lentament, l'ou i la mantega ben toba i tallada en dauets.

Barrejem bé amb una cullera de fusta durant 6 min, i després continuem a la mà amb aquestes ben enfarinades fins obtenir una massa homogenia i elastica.

Afegir les panses, els fruits i la ralladura de llimona i barrejar fins que tot sigui ben barrejat.


Tapar el bol amb un drap de cuina i deixar reposar durant mitja hora en un lloc calid i fora de corrents d'aire.


Passat el temps, posar la massa dins del motlle on anem a enfornar(previament untat amb mantega) i tornar a tapar x deixar reposar durant una hora i mitja per que la massa pugi.


Preescalfar el forn a 180º quan faltin 15' del temps de llevat.


Humitejar generosament la massa amb llet o un ou batut i ho poso al forn durant 30 minuts a la part baixa del forn fins que el pannetonne estigui ben daurat.



Bon profit mes amis!!

3 comentarios:

Anónimo dijo...

aaahhhg.... quina pintorraaaaa! sem cau la baba!! deu meuuuuuuuuuu!
guardem un troçet!!!


muaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa


...
bel

Gemma dijo...

Ui els panetones, quina por que em dan :(
És la meva assignatura pendent...
Em sembla que és complicat que pugin bé, oi?

Su dijo...

Me parece que te ha quedado espectacular, me gusta la receta, enhorabuena y feliz 2008