martes, 18 de diciembre de 2007

Carré de xai al forn a la mostassa


Mmmmmm....es tot el que us puc dir....

Tot un descobriment, per pur atzar...

Vem anar a comprar com cada cap de setmana i vaig veure un carré de xai, es a dir costelles de xai que encara no han estat separades, i fan una peça de carn cuadrada, d'aqui el nom de Carré (cuadrat en français).

I mira, em vaig animar, tot i que no tenia ni idea de com ferho...


Un cop a casa despres de consultar els meus llibres de cuina de manera infructuosa vaig decidirme a buscar x la web...i vaig trobar LA RECEPTA, com per art de magia...

Senzilla, rapida i bonisssimaaaaaaaa....de debó.


El meu conillet de indies no es massa "gourmand" i a la primera queixalada l'unic que podia sentir era un: mmmmmm...... que em va fer sentir als angels!Una recepta guanyadora!!

Us asseguro que es el millor plat que mai hagi fet...un xai que queda super tendre, la carn melosa, i un gust...exquisit!I per acompanyar pure de patates maison!


I aqui us deixo la recepta perque la podeu gaudir, ja em direu que en penseu:



Ingredients:


1 carré de xai (el meu era de 5oogr i pico x 2 persones, son 3/4 costelles x cada un.)

Sal

Pebre

Julivert (si teniu la sort de tenirne fresc millor, sino jo vaig utilitzarne de sec.)

2 dents d'all

2 cullerades soperes de Mel

2 cullerades soperes de Mostassa (eviteu la que ve en pots de plastic com el ketchup, no es mostassa!)

2 cullerades soperes de oli de oliva.


Acompanyament:

2 patates mitjanes/petites x persona

2 cullerades de mantega o margarina

nou moscada

llet



Preparació:


Preescalfem el forn mentre preparem el xai.


Fer incisions al carré com si volguessim tallar les costelles xo nomes fins la meitat.Aixi es faran millor.

Posar a la safata on enfornarem.

En un petit bol preparem la salsa amb la que pintarem el carré:

Treiem el cor als alls i el piquem, afegim el julivert, la mel, la mostassa i el oli.Barrejem energicament fins obtenir una salsa espessa i melosa.


Sal pebrem el xai i el pintem bé amb la mescla x tots costats vigilant que tinguem una bona capa de salsa sobre tot el carré perque no s'ens assequi.


Enfornem durant 50 minuts i vigilem segons com volguem que la carn estigui cuita. Jo us recomano deixarla fins que de fora estigui ben cuita i de dins tingui un lleuger to rosat. Aixi us assegureu una carn ben melosa.

Anar regant de tant en tant i treure quan obtinguem el punt de cocció desitjat.


Mentre el xai es va fent preparem la guarnició:

Posarem les patates a bullir ben pelades, rentades i tallades a dauets x facilitar la cocció.

Afegim un polsim de sal quan l'aigua comença a bullir.

Un cop aquestes están ben fetes afegir 2 cullerades de mantega/margarina i xafarho tot amb l'ajut d'una forquilla fins obtenir un puré.

Rallem nou moscada i afegim la llet a les patates remenant fins obtenir la textura desitjada.


I ja nomes ens queda enplatar...


Decididament nomes em queda dirvos...


Booooon appetit mes chers amis!!!

1 comentario:

Anónimo dijo...

ja sé com lligar-me a un home!
tinc la gran recepte! això sé, que no sigui vegetaria... sinó rai!
tiaaaaaa
quina pinta, dèu meu! estic flipant amb tu i les teves dots de cuinera!
jo vull fer de conillet d'indies també!
muaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

et juro, que la provaré de bfer! si trobo carré, és clar! mua!!!


from folelandia,

with all my love!
je t'aime!