jueves, 20 de diciembre de 2007

Llenties de la Mama


Per fí; la meva recepta fetiche, de la cuina de tota la vida, com cal....la cuina bona de debó, aquella de les dones que ens estimen, la cuina de casa.

Les millors llenties del món...aquestes no fallen, no hi ha ningu a qui no li agradin.

Sobretot ara en época de fred, el millor...un bon plat de llenties calentó!

Aquest és el descobriment d'un secret de família, secret que la meva mare em va passar en el moment de marxar a París...i que d'una part egoísta m'agradaría conservar amb mí com el més preciós dels secrets, i de l'altre alló de voler compartir amb els altres...

Així que aquest es el meu regal de nadal per tots vosaltres, perque tots disfruteu d'ella:


Ingredients:
(x 4 personnes)

400g de llenties seques (Les Garrido son molt bones)
400 g de costella de porc tallada petita
2 cebes
3 dents d'all
1 llauna de tomaquet sofregit.
Xoriço
Sal
Oli

Atenció:Posar en remull les llenties un mínim de 5 hores. Jo sempre les poso el dia abans.

Preparació:

Agafem la olla/cassola on prepararem les llenties.Jo ho faig tot en la mateixa olla, qüestió de ser pràctica i d'embrutar poc.Hi ha qui prefereix fregir la costella a part.

Fregir la costella en oli.

Mentres piquem la ceba ben petita i les dents d'all i les passem a la cassola un cop la costella está ben rossa.

Posar a foc fluix i anar remenant perque no s'enganxi.

Quan la ceba está transparent, afegim el xoriço sense pell i tallat a troçets.Donem 3 voltes.

Afegir el pot de tomaquet i donar 4-5 voltes més.

Per acabar posem les llenties ben escorregudes, remenem i cubrim el tot d'aigua freda i un polsim de sal.

Al primer bull es baixa el foc, i es deixa fer a foc lent durant 1 hora aprox.(depenent del nostre foc) remenant de tant en tant perque no s'enganxi.


Trukillos:

Si veiem que les llenties no ens han kedat massa espesses, podem xafar unes quantes llenties per donar més consistencia al plat.
El xoriço també el podem canviar o combinar amb taquets de pernil.
Si no trobeu costella també podeu fer servir cansalada.

De segur que us encantarán!!!


Bon Nadal i feliç Festes a tots!

Joayeux Noel mes chers!!

Ah....i BON APPETIT mes amis!

5 comentarios:

Anónimo dijo...

Hola,
em presento.
Enginyer de Telecomunicacions.
M'he copiat la teva recepta de llenties. Vaig fracassar però seguire insitint. Em passa sovint.
Me'n vaig 5 dies a Paris a un seminari d'un protocol de telcos rarissim. Zona Montparnase.
Pregunta: Coneixes algun restaurant per aquella zona que estigui bé?
Gràcies, com a minim, per la recepta de les llenties.

Alba Soley dijo...

Pontiac, tu segueix intentanho...no te cap secret, i si tens cap dubte, ja saps!
Sobre montparnasse, la veritat es que no conec massa el barri...depen de tu i els teus gustos, pero qualsevol bistro o creperia pot estar bé!
Moltes gracies per escriure!
I fins aviat!

Anónimo dijo...

Merci per compartir la recepta, aquest vespre ho posarem en pràctica

Anónimo dijo...

ara mateix les estic fent, a veure que tal surten. Com dic sempre, si tot el que hi poses es bó, segur que sortira bó.

Ariadna dijo...

Moltes gràcies per la recepta! Encara no l'ha he provat però segur k sortirà bona! M'ha encantat la introducció!Tinc diferents llibres de cuina però hi falten les receptes casolanes de sempre, he buscat llenties a internet i t'he trobat! S'agraix el temps que has dedicat a compartir-la!!